Borta bra men hemma bäst!

Nu är familjen hemma igen efter en helg hos mina föräldrar som avslutades med en eftermiddag hos mina svär föräldrar. Fantastiskt mysigt har det varit. Hos mina föräldrar fick vi träffa min farbror med fru  för andra gången i mitt liv. Ett väldigt trevligt par som det var jätteroligt att se igen.

Hos mina svär föräldrar fick vi även träffa min makes mormor. Hon och jag pratade släktforskning större delen av eftermiddagen då jag har suttit och släktforskat  mycket tillsammans med min mor just om hennes familj. Man vet att hennes farfar reste till USA och man tror att han blev ivägkörd efter att ha gjort, en inte fin nog flicka med barn.Vi försöker nu lista ut vart han tog vägen och vi tror oss nu ha hittat nu levande släktingar till honom. Släktforskning har inte intresserat mig så mycket förut men när man kommer in i letandet i böckerna blir det lite som ett detektivarbete och är riktigt spännande. Jag och mormor M hade en mycket trevlig eftermiddag i alla fall.
 Nu har vi kommit hem igen och fått packat upp det mesta. Puh vad mycket packning man måste ha med små barn! Pojkarna sover och jag skall nog göra dem sällskap någorlunda snart för oj vad trött jag är.

Så God natt och kram så länge.
C.

Kommentarer

Populära inlägg