Underbara miljöer på film.




En av mina favoritfilmer har länge varit The holiday med Kate Winslet och Cameron Diaz. Dels så tycker jag storyn är mysig men miljöerna i filmen får mig att mysa ännu mer.


 På en blogg fick jag syn på att regissören som gjort The holiday även har gjort flera av mina andra mysfilmer som tex  It's Complicated  och What Women Want och jag kom fram till att jag verkligen gillar miljöerna i hennes filmer. På samma blogg läste jag att hon även gjort filmen Somethings gotta give och att den utspelade sig i The hamptons. Jag har sett filmen för länge sedan men jag blev väldigt sugen på att se den igen. 
Sagt och gjort igår kväll fick jag möjlighet att se den i lugn och ro och gissa om jag mös. Jag mara ÄLSKAR miljöerna! Ljust och luftigt men ändå mysigt. Lite New England stil över det och så ligger det alldeles vid havet. Kan det bli bättre?! Ett Mysfilmtips från mig är verkligen Somethings gotta give, den är dessutom väldigt rolig. Perfekt att krypa upp i soffan med nu när de regniga och mörka kvällarna börjar att komma.



Kommentarer

Populära inlägg