Återvinning

Den här korgpuffen eller vad man skall kalla den höll på att följa med hem till mina föräldrar för att bli uppeldad. Men när jag skulle ta isär den och började bända av korghöljet fick jag snilleblixten att jag kanske kunde klä om den. Sagt och gjort jag åkte till åhléns och köpte tyg, vadd och tråd. (Jag köpte samma linnetyg som jag har klätt om några extrastolar här hemma.) Och så skred jag till verket. I och med att sidorna inte är helt raka och heller inte riktigt liksidiga ritade jag av kanterna på tidningspapper. Jag klippte ut delarna i tidningspappret och använde dem som mönster. Jag sydde ihop delarna så jag fick en botten och fyra kanter. Den delen trädde jag på underifrån och häftade fast på kanten under locket. Locket sedan vadderade jag med tre lager vadd och klädde sedan om som en stolsdyna med häftor under kanten. Så här bra blev den i alla fall, nu kan den stå framme igen utan att behöva skämmas och minstingen får ha sina skrymmande saker i den i tv-rummet. Vi har dessutom fått tillbaka en extra fotpall eller sittplats.

Kommentarer

Populära inlägg