Städning för hela slanten.

Sedan lång tid tillbaka har jag och maken en liten tradition. Om man skall åka bort en kväll eller över natten på lite roligheter, så ser man till att det är fint i huset innan man åker. då behöver inte den som blir kvar hemma börja städa det första den gör eller gå runt i röran själv där hemma. Det hör också till att den, eller numera de, som blir kvar hemma får ha det lite extra mysigt med god lättillgänglig (se eventuellt hämtmat) mat kanske lite vin, godis och andra godsaker. Allt för att den som åker skall veta att de där hemma har det bra och för att de som är kvar hemma inte skall känna att det är jobbigt att vara ensam kvar.
Eftersom jag i morgon styr min kos till Ullared med tillhörande övernattning på "lyxvandrarhem" för att roa mig med mina väninnor, har jag spenderat dagen med att städa huset uppifrån och ner. Nu är huset skinande rent och svärmor och svärfar kan komma och passa pojkarna en stund i morgon utan att jag behöver skämmas ;-) och mina gossar, stora som små kan njuta av ett rent hem som doftar gott och fräscht. Nu skall jag pusta en stund i soffan för att sedan packa min väska.
Jag ser verkligen fram emot att träffa tjejerna.

Ps: bilden hittade jag på Pinterest och kommer härifrån

Hoppas ni har en riktigt bra kväll.
Kram så länge C

Kommentarer

Populära inlägg