Favoritdessert och tallbarr...

Idag har det varit en lite slö och familjeinriktad dag här hemma. Morgonen började med sovmorgon för min del Lars gick upp med minsta killen. Strax efter att jag behagade gå upp gick Maken och minstingen och lade sig för att sova förmiddag.

 Min tanke var att ta hand om lite disk som var kvar efter kalaset i går men stora killen kom och frågade så snällt om jag inte ville komma och bygga Lego med honom. Disken lär väl inte springa iväg tänkte jag så Legobygge blev det. Jag och R byggde en helt ny polisstation till hans Legostad. Ett par timmar senare var min kropp ledbruten efter att ha suttit på golvet och stationen klar. Då fick det bli diskplockning.

Lagom tills dess att köket var klart kom minstingen och pappa ner och hade sovit färdigt. När Ludvig hade vaknat till ordentligt gick han och hämtade sin jacka och ville uppenbarligen gå ut. Varför inte tyckte vi andra. Vi kan passa på att ta en kik på Lars och Rasmus koja i skogen. Sagt och gjort så stekte vi på några ägg och gjorde äggmackor till matsäck klädde på oss och travade iväg, eller Ludde åkte mest vagn.

Väl framme i skogen visade det sig att de hade varit och rensat och sågat ner sly. Toppen visade det sig, det låg massor an lagom stora slanor som vi "lånade" till killarnas koja. Vi stora släpade och drog och Ludvig var helt fascinerad av att vara i skogen. Han hittade skalbaggar och löv och allt möjligt spännande. Men bäst av allt var att tugga på tallbarr.

När vi kom hem kom regnet och vi kröp upp i soffan, såg på Bullerbyn och åt resterna av tårtan och efterrätten som vi gjorde i fredags. Jag kan verkligen varmt rekommendera den efterrätten, eller kanske till fika om man så vill. Receptet är taget från Tasteline.com och är nog min absoluta favorit just nu.


Kram så länge hälsningar C

Kommentarer

Populära inlägg