Bröllopsdag och mer målning

Igår firade vi bröllopsdag här hemma. Dessa vackra rosor fick jag av maken dagen till ära. Det passar verkligen bra att få blommor när man är mamma ledig, man är ju liksom hemma mycket och kan njuta av dem. De åkte dock i golvet så det sjöng om det på förmiddagen idag. Det var L som kvickt hade fått teleskoparmar. Men som tur var klarade sig blommorna och vasen sig bra, det var bara mattan som fick åka ut för att droppa av och hänga på tork.

De lugna stunderna här hemma har jag ägnat åt att fortsätta att måla trappan och räcket, så nu är den snart färdig. Jag kan bara ta lite i taget eftersom vi behöver använda den lite nu och då. Dessutom har katten lite svårt att bestämma sig för om han skall ligga uppe och sova, eller sitta ute i regnet och spana efter grannkatten. Penseln får ligga i en ziplockpåse mellan målningarna, så det går lätt att börja och avsluta mellan L's tupplurar och vakentid. Det är verkligen tacksamt att måla vitt. Jag älskar när det gulnade och skavda blir ljust och fräscht och ser nytt ut igen. Hade det inte regnat så förskräckligt hade jag målat staketet ute i stället som jag började på igår, men det får vänta tills det blir finare väder igen.

Nu blir det lite paus och en skvätt kaffe. Ha en fortsatt härlig måndag.
Kram C

Kommentarer

Populära inlägg