Macarons

Bilden kommer från http://madebymaryblogg.blogg.se/

Här hemma planerar vi för L ´s Välkomstkalas/namngivning. Då är det ju alltid på tapeten vad vi skall äta. Eftersom jag är lite macarontokig så funderar jag allvarligt på att göra några macarons till festen. Men allt beror på hur mycket tid det blir här hemma och om jag kan ladda lite inför det, för man kan verkligen inte hafsa ihop ett par macarons på en kafferast.
Då jag var ute på nätet och surfade runt lite stötte jag på en superfin blogg, med fantastiska bilder, som behandlade ämnet macarons. Hon hade dessutom gjort en fin tutorial och en felsökningsguide om hur man bakar macarons. Toppenbra! Så alla mina macaronssugna vänner kika in till henne. Där står allt! Receptet hon använder är inte exakt samma som jag brukar använda men väldigt likt, hennes ger nog bara en aningens mer mängd smet så jag kan nog tänka mig att prova hennes nästa gång. Hon använder också sockerlag vilket jag också brukar göra, tycker att de blir bäst då.
Med fina bilder och fyndig text tipsar hon om hur man får till det när man som hon skriver "fascistbakar macarons". Ta en kik hos madebymaryblogg.blogg.se

Kommentarer

Populära inlägg