Chillifrön

För en tid sedan provade jag att sätta Chillifön i lite jord. Fröna kom från en helt vanlig Chillifrukt som vi hade köpt på ICA och lagat mat av.
Jag trodde egentligen inte att det skulle bli något, men jag hade blivit inspirerad av sonen som kommit hem med både det ena och andra från dagis som skulle sättas i jord. Nu har han en Ekplanta och tre Clementinplantor i sitt fönster på sitt rum.
I alla fall så lade jag Chillifröna på tork i några dagar och satte dem sedan i små krukor, och det här blev resultatet. Nu behöver de skolas om och sättas i egna krukor för att kunna utvecklas vidare.
Jag som inte ens brukar vara särskilt duktig på frön har till och med fått plantor av frön som inte är köpefrön. Jag som alltid lyckas torka ut dem förr eller senare, skall försöka att vara duktigare med dessa. Vi får väl se om det blir några plantor med frukt på, i så fall blir det många. Jag får kanske dela med mig till mina nära och kära.
Brukar ni så frön på våren och i så fall vilka?
Ha en fortsatt härlig dag.

Kram C.

Kommentarer

Populära inlägg