Träning

Jag är en typisk periodare, och då pratar jag inte alkohol, utan intressen och framför allt träning. Jag har provat att vara medlem på ett gym, men det slutade med att jag betalade en massa pengar fast jag inte var där. Jag trivs bäst med att träna ensam och precis när jag själv känner för det. Dessutom är jag ganska lat, så jag behöver gärna en liten extra push när det börjar bli jobbigt.
Det här programmet köpte jag för några år sedan, efter att första killen  var född, men jag har inte använt det på länge.
Nu har jag provat det igen i några dagar och måste säga att jag gillar det verkligen. Man använder både balansbrädan och handkontroll, programmerar in en profil väljer typ av pass och så kör man. Jag som är lite otränad har programmerat in ett pass som man kör efter man fått barn och det passar mig jättebra. Mycket mage och rygg övningar, men det är ändå inte för tufft i och med att magmusklerna är lite ur form så att säga. Svettig och trött blir man och tränaren i programmet pushar och korrigerar en under passet. Säkert inte lika effektivt som en personlig tränare men helt ok för mig.
Idag passade jag på att köra ett pass under tiden lilla L sov. Storbrorsan  hade smitit över till grannen som hade besök av sina barnbarn för att leka, så jag hade lite tid för mig själv.
Just nu känns det jättebra att träna och jag känner mig riktigt motiverad. Vi får väl se hur länge det håller i sig. Det brukar tyvärr vara övergående när det gäller mig...
Kram kram från mig så länge.

Kommentarer

Populära inlägg