Sminknörd

Med tanke på att jag är en riktig sminknörd och då framför allt en foundationnörd så är det ganska underligt att jag inte provat Bare Minerals eller IDs, som de också heter, foundations förut. En av orsakerna kan vara priset, de är ganska dyra om man jämför med produkter jag annars köper, det kan också vara att jag har börjat hitta mina favoriter och därför inte provar varenda ny sort jag kan få tag på.
Nu när jag är mammaledig ser mitt användande av smink lite annorlunda ut. Det är inte full mundering varje dag utan mestadels så lite som möjligt. Dock är min hy av den sorten som är halvt genomskinlig så här års, dvs jag blir väldigt mörk under ögonen, dessutom är jag nästan alltid röd på hakan. Det gör att, skall jag ut bland folk vill jag gärna ha något lite utjämnande på huden.
I alla fall så har jag nu börjat prova lite lättare sminkprodukter. Som Garniers BB creme, som jag förövrigt tycker är helt OK och nu IDs foudation.
Jag hittade ett så perfekt startkit så jag var tvungen att slå till. Jag tycker att resultatet blir riktigt snyggt enligt min mening och man får lite lyster i hyn som jag gillar just nu. Lätt att bara borsta på lite där det behövs,  och går snabbt när man ändå inte vill stå och fixa för mycket. Läppglansen i kitet gillar jag också, men jag är väl inte överförtjust i smaken, lite kolaaktig, inte min favorit bland kosmetika.
Har du också en favorit i badrumsskåpet? Vad vill du helst inte vara utan och vilka nyheter gillar du bäst att prova på?

Ha en härlig kväll.

Kram C

Kommentarer

Populära inlägg