Nytt Macaronrecept på recept.nu

Jag har ju en fascination för Macarons och nu hade recept.nu lagt upp ett nytt recept på dessa Lime och Citronmacarons. Visst ser de läckra ut.
Jag älskar dessa små läckerheter och de är fantastiskt roliga att göra, lite extra utmanande. En person som har fått mycket uppmärksamhet i Sverige bland annat på grund av sina kurser i Macaronbakning är Mia Öhrn här gästar hon Malou i efter tio och ger lite tips till den som vill prova på att baka Macarons.

Det får snart bli en sats till känner jag, skall kolla om jag kan fixa lite mer mandelmjöl från min mandelmjölskälla... Det börjar sina lite.
Ett litet tips: De går utmärkt att frysa Mcarons bara man inte fyller dem. Så när man får gäster fixar man bara lite fyllning, tryffel, nutella, sylt eller smörkräm, och så fyller man några och innan man har sagt varsågoda så har de tinat... Blir det sedan några fyllda över, lägger man dem i kylen och äter dem själv dagen efter, då är de som bäst.

Kommentarer

Populära inlägg