Vårtecken


När vi flyttade till vårt hus fanns det redan minst fyra stora buskar som jag tror heter Ginst. De har suttit där sedan husen byggdes (vi ingår i en bostadsrättsförening), har ett väl utvecklat rotsystem och växer som bara den. Jag är egentligen inte så förtjust i färgen gul, så jag har många gånger tänkt att jag vill byta ut dem mot något annat i vitt eller så. Men i år så passade jag på att klippa av några grenar från den allra yvigaste och sätta i en vas inomhus och jag måste säga att trots den gula färgen så blir jag glad av att se dem. De ger löften om att våren är på väg. Trots ett rejält bakslag med snö och slask i några dagar, så skiner solen idag och våren känns även utomhus. Jag längtar så efter lite värme, och tänk att kunna ta en kopp morgonkaffe i trädgården igen med en värmande sol i ansiktet (utan sjutton lager kläder på sig). Hoppas ni får en härlig vårdag ni också.

Kommentarer

Populära inlägg