Stora killens rum.

I ett tidigare inlägg nämnde jag att jag sydde gardiner till stora pojkens rum, och han även äntligen skulle få draperier till sin säng. Jag kom nu på att ni inte hade fått se hur de blev.
Fönstergardinerna väntar jag lite med, R har så fantastiskt många Lego konstruktioner ihop byggda så ni hade mara sett ett gytter av grejer.
Men här kommer en bild på sängen i alla fall, gardinerna i fönstret är ju naturligtvis samma tyg.
R's säng är väldigt stor och ganska otymplig, men väldigt mysig. R älskar den, och nu har han alltid gardinerna fördragna när han skall sova.
Sängen är designad av mig och min far, och det är pappa som byggde den. Det är en våningssäng och varje bädd är 105 cm bred så man får gott och väl plats att sova bredvid vid de tillfällen det behövs.
Från början var det meningen att R skulle dela rum med sitt eventuella syskon, men vi fick vänta lite längre på syskonet än vi hade tänkt oss. Nu känner vi att det är lite för stor skillnad på dem, de har så olika leksaker och eftersom vi har ett rum till som vi hittills använt som kontor och gästrum så får de var sitt rum så småningom i stället.
Sängen är målad i mörkt blått inuti och i "taket" sitter stjärnor och en stor fullmåne, det gör det där lilla extra och den blir jättemysig att ligga och mysa i. Stjärnorna anas på bilden, men jag skall se om jag kan fixa en närmare bild senare.
Kram kram så länge.

Kommentarer

Populära inlägg