Lite fix.

Nu skall jag strax börja måla i vår skrubb under trappan. Det har sett ut som hej kom och hjälp där sedan vi flyttade in. Vi försöker att rensa och städa med jämna mellanrum (för sällan). Men det blir alltid en enda röra tillslut ändå. Oftast kommer man inte in där...
Nu var min tanke att måla allt vitt så det blir lite finare (furufärg är inte min favorit), fixa ordentliga hyllor och en klädstång som vi kan hänga out of season plagg på. Jag tänkte också skaffa lådor som skall märkas med innehåll. Allt för att det skall bli lättare och roligare att hålla ordning.
Vi har väldigt ont om förrådsförvaring i vårt hus, en minimal vind och ett förråd utomhus som både blir kallt och fuktigt på vintern. Så vinterjackor och flytvästar och liknande blir liksom alltid i vägen, och tar plats någon stans där man inte vill ha dem. Jag skall också beställa en slags skoförvaring att hänga på dörren till klädkammaren uppe, då blir vi av med lite skor som dräller på golvet.
Klädkammare uppe är också ett projekt att ta tag i kanske nästa, vi får se.
Idag kommer det förresten dessutom en människa och skall hämta en bäddsoffa vi har haft i ett av rummen på övervåningen. Rummet har fungerat som gäst/kontor. Att bäddsoffan försvinner är första steget till att Lilla L skall få ett eget rum. Ytterligare ett projekt.

Kommentarer

Populära inlägg